Vragen over bloemen bestellen en bezorgen

De meest gestelde vragen over het bestellen en bezorgen van bloemen.


Bezorgen van bloemen - FAQ.


Bloemen in Nederland, voor 13:00 uur besteld, dezelfde dag nog geleverd! (niet op zondag) en levering op de Waddeneilanden zijn hierop een uitzondering. Voor Bloemen naar het buitenland, Levering volgende dag, mits de bestelling voor 16.30 uur geplaatst is op bloemen naar het buitenland(niet op zondag).

Voor €8,95 wordt het boeket overal in Nederland persoonlijk bezorgd door de lokale bloemist.

Ja, natuurlijk. De ontvanger krijgt alleen de tekst te zien die jij op het kaartje zet. Niet uw naam en adresgegevens. Jouw persoonlijke gegevens worden nooit aan derden doorgegeven, ook niet aan de ontvanger van je bestelling.

Bloemen zijn afhankelijk van het seizoen, waardoor we niet altijd het volledige assortiment bloemen beschikbaar hebben, zelfs niet in onze online winkel. We kunnen niet altijd garanderen dat alle bloemen beschikbaar zijn bij onze partner Fleurop-bloemisten, vooral niet voor last-minute bestellingen.
Daarom kan de samenstellingen van onze producten licht variëren ten opzichte van de gefotografeerde items. Echter, elk product wordt ter plaatse op het laatste moment en individueel samengesteld door onze ervaren bloemist.
Onze bloemisten streven ernaar om de kleur en vorm van de geïllustreerde producten zo goed mogelijk te behouden.

Bestellingen worden standaard tussen 9:00 en 18:00 bezorgd. In verband met drukte kan het soms voorkomen, dat de bestellingen in de avonduren worden bezorgd. Bij bedrijven is dit tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Tijdens momenten van veel order verkeer kan de bezorging door drukte ook pas in de avonduren plaatsvinden.

Als de ontvanger niet thuis is, probeert de chauffeur de bestelling bij de buren af te geven. Als dat niet mogelijk is, neemt de chauffeur de bestelling mee terug naar de bloemenzaak.
De ontvanger ontvangt een "Niet Thuis" briefje in de brievenbus met instructies. Om vertragingen in de bezorgroute te voorkomen, is het tijdens het bezorgen voor de chauffeur niet mogelijk met de ontvanger te bellen.

Je kiest zelf op welke dag het boeket wordt bezorgd. Onze bloemisten bezorgen 6 dagen in de week, van maandag t/m zaterdag (m.u.v. feestdagen).
Op Speciale dagen zoals Valentijnsdag* en Moederdag is het ook mogelijk op zondag te bezorgen. (*= indien Valentijnsdag op een Zondag valt)

In sommige plaatsen kun je tot maar ook na 13:00 nog bestellen voor levering dezelfde dag. Lees meer over Vandaag bloemen bezorgen of neem even telefonische contact met ons op.

Ja hoor, zodra je de bestelling op onze website hebt geplaatst ontvang je direct een bevestiging van de bestelling op het door jouw opgegeven e-mailadres.
Nadat de betaling is voltooid ontvang je hiervan ook direct een bevestiging op dat email adres. Vanaf dat moment gaan wij jouw bestelling direct verwerken.
En zodra de bestelling is bezorgd ontvang je een email met de bevestiging dat jouw bestelling is afgeleverd.

Ja, wij bezorgen op de Waddeneilanden.

De bezorging op de Waddeneilanden wordt met uitzondering van Texel verzorgd vanaf het vaste land. De bloemen worden met de Eiland koeriersdienst met de transport boot naar het eiland vervoert en vervolgens door de koeriersdienst ter plaatse bezorgd. Hierdoor is levering op dezelfde dag niet mogelijk.

Wij vragen voor levering op de wadden eilanden dan ook altijd rekening tehouden met 1 dag extra verwerkingstijd voor de bezorging


  Bestellen van bloemen - FAQ.


In enkele simpele stappen kun je de bloemen op onze website bestellen.
Klik hier voor een korte uitleg

Helaas is het wijzigen van een boeket bloemen of ‘Eigen wenskaart niet mogelijk. Wil je een wijziging aanbrengen op de wenskaart dan worden hier voor de kosten van de kaart in rekening gebracht.
Het aanbrengen van wijzigingen of het annuleren van de bestelling is alleen mogelijk wanneer het boeket nog niet onderweg is naar de ontvanger. Bij het annuleren van een order zijn wij helaas genoodzaakt om annuleringskosten in rekening te brengen. Dit is 10% van het orderbedrag met een miniumum van € 10.00
Neem bij wijzigingen of annuleren van je bestelling altijd even contact op met onze klantenservice. We zijn telefonisch te bereiken van maandag t/m vrijdag van 8.30 uur tot 17.00 uur en op zaterdag tot 12.00 uur op tel. 085-2732330.

Ja, Wij houden je op de hoogte d.m.v. status updates per email. Flowers.NL heeft samen met Fleurop en onze Bloemisten een koppeling gemaakt, zodat je op het moment van verzending van jouw bestelling tot het moment van levering de bestelling kunt volgen.
Onze bloemist meld, nadat de bestelling is bezorgd, de bestelling als afgeleverd af in een daarvoor speciaal door Fleurop ontwikkelde APP.

Wil je iemand verrassen met een uniek boeket op maat? Laat dan door onze Fleurop vakbloemist een boeket samenstellen op basis van jouw wensen. Kies prijs, kleur en stijl.

Nee, wij of de bezorgers bellen de ontvanger niet voordat wij de bestelling afleveren. Dit zou immers de verrassing verpesten. Helaas is het ook niet mogelijk voor de bezorgers om voor de aflevering te bellen. Dit zou het bezorging proces enorm vertragen als zij telkens ontvangers moeten bellen.

Bestellingen naar bedrijven worden geleverd tijdens kantoortijden. Wil je jouw bestelling voor een bepaalde tijd geleverd hebben, dan kun je dit in de bestelling aangeven bij 'is er iets dat wij nog moeten weten'. Vul alleen een uiterlijke leveringstijd in als dit echt nodig is. Wij proberen daar zoveel mogelijk rekening mee te houden maar kunnen geen garanties geven. Wil je 100% zekerheid dat jouw bestelling er voor een bepaalde tijd is, neem dan telefonisch of per email contact op met de klantenservice.
Bij Rouwarrangementen krijgt je altijd de garantie dat de bloemen vóór de door u opgegeven tijd geleverd worden. Mocht het om welke reden dan ook toch niet lukken dan nemen wij contact met je op.

Ja hoor, Je betaalt per adres slechts 1 keer bezorgkosten. Ongeacht het aantal artikelen.

Wil je boeketten versturen naar verschillende adressen, dan zul per adres een bestelling moeten plaatsen. Voor grote aantallen boeketten naar verscillende adressen kun je het beste even contact opnemen met onze klantenservice. Wij hebben de mogelijkheid deze bestelling voor jouw te verwerken zodat je niet zelf alle adressen en kaartjes hoeft in te vullen.

Dit is heel eenvoudig. De kosten die gemaakt worden voor het verzenden moeten op de een of andere manier betaald worden. De meeste webwinkels berekenen deze kosten door als een soort opslag in de verkoopprijs van de producten. Er zijn ook online bloemenwinkels die zeggen GRATIS te bezorgen, maar het boeket of bloem arrangement vervolgens kleiner maken door er minder bloemen in te verwerken.

We kunnen onze producten best allemaal net iets duurder maken en daarmee doen alsof we geen verzendkosten rekenen - zoals meestal gebeurt bij andere webwinkels.

Dit vinden wij echter oneerlijk. Op deze manier worden klanten, die meerdere artikelen bestellen, gestraft. Er wordt aan hen dus eigenlijk dubbele verzendkosten worden berekend.

De webwinkels die dus geen verzendkosten rekenen, verdienen dus zonder dat u het door heeft op de 'geen verzendkosten'.

Wij houden de kosten liever open en eerlijk!

"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn"

Albert Einstein Bron: Saturday Evening Post Interview met G.S Viereck, 26-10-1929

Direct nadat je een bestelling hebt geplaatst, ontvang je van ons een order bevestiging per email.
Op de dag van bezorging zal zodra onze bloemist de bestelling klaar heeft gemaakt voor verzending, sturen wij je hiervan per email de status update "verzonden".
Wanneer de bestelling is afgeleverd op het bezorgadres of bij een van de buren ontvang je een nieuwe melding per email met de status "Afgeleverd". Het is momenteel helaas niet mogelijk je te melden bijwelke buren de bestelling evt is afgegeven. Die informatie staat op de Niet thuis kaart bij de ontvanger vermeld.

Hieronder leggen wij je graag uit hoe onze track and trace werkt. Bij toevoeging van extra cadeau in de vorm van bijvoorbeeld, Champagne, Whiskey, Ritualspaketten en de Chocolade bonbons van Villa Chocola aan je bestelling proberen wij deze altijd in een gezamelijke zending te leveren. Echter, het kan voorkomen dat dit logistiek niet mogelijk is en dat er dan verschillende bezorg momenten plaats zullen vinden.

Wat gebeurt er als de ontvanger niet thuis is?

Als de ontvanger niet thuis is, probeert de chauffeur de bestelling bij de buren af te geven. Als dat niet mogelijk is, neemt de chauffeur de bestelling mee terug naar de bloemenzaak. De ontvanger ontvangt een "Niet Thuis" briefje in de brievenbus met instructies. Om vertragingen in de route te voorkomen, is het tijdens het bezorgen voor de chauffeur niet mogelijk met de ontvanger te bellen.

Snel bloemen bezorgen in Nederland, wanneer je voor 13:00 uur besteld dan kan de bestelling nog dezelfde dag worden geleverd! (niet op zondag en levering op de Waddeneilanden zijn hierop een uitzondering.

Voor bloemen naar het buitenland, Levering volgende dag, mits de bestelling voor 16.30 uur geplaatst is op Bloemen voor het buitenland voor een uitgebreide uitleg.

Bestellingen naar bedrijven worden geleverd tijdens kantoortijden.
Wil je de bestelling voor een bepaalde tijd geleverd willen hebben, neem dan altijd eerst even telefonisch contact met ons op.
Wij proberen daar zoveel mogelijk rekening mee te houden, maar we kunnen jou helaas geen garanties geven.

Ja, maar geef ons a.u.b. zoveel mogelijk informatie door, zoals afdeling, kamernummer, (meisjes)naam etc.
Het is niet mogelijk om in ziekenhuizen, hotels, bedrijven, vluchtelingen opvangcentra's en campings de bestellingen persoonlijk af te geven aan de ontvanger. De bestelling wordt dan bij de receptie afgegeven ter attentie van de ontvanger. De receptie neemt dan contact op met de ontvanger, of zorgt ervoor dat de bestelling bij de ontvanger wordt afgegeven.
Een mobile telefoonnummer of een vast telefoonnummer van de ontvanger kan soms erg handig zijn om de bloemen op de juiste plaats te krijgen.

Bij bestellingen voor een begrafenis of crematie is het extra belangrijk dat de bloemen op het juiste adres en tijdstip geleverd worden.
Geef ons a.u.b. zoveel mogelijk informatie door, zoals de naam van het uitvaartcentrum, de naam van de overledene, de datum en tijdstip van het afscheid nemen etc.
Deze informatie kun je tijdens het bestellen invullen bij speciaal daarvoor bedoelde velden of bij "opmerking". Let er ook op dat je de tekst op het lint of kaartje richt aan de overledene en niet aan de nabestaande. Een tekst als 'veel sterkte' is dus niet passend.
Je kunt hierbij denken aan 'Rust zacht' of 'Een laatste groet' of bijvoorbeeld alleen de afzender (jouw eigen naam).

Uiteraard kunnen wij telefonisch contact met de ontvanger opnemen en vragen of wij bezorg adres mogen ontvangen voor de bezorging van jouw bestelling.
Je zult begrijpen dat wij de ontvangen adresgegevens niet met jou kunnen delen. Als je een dergelijke bestelling wilt plaatsen vul dan bij heet bezorg adres het adres van ons bedrijf in: Postcode 6921SB huisnummer 9.
Vergeet niet het telefoonnummer van de ontvanger te vermelden en in de order aan te geven dat wij contact met de ontvanger moeten opnemen voor het correcte bezorgadres.

Nee, Helaas, wij bellen de ontvanger niet voordat wij de bestelling afleveren. Dit zou immers de verrassing verpesten.

Tijdens momenten van veel orderverkeer moeten onze bezorgers vaak tot 30 adressen per uur bezoeken voor de bezorging. Bellen met ontvangers voorafgaande of tijdens de bezorger geeft grote vertragingen waardoor de bezorging van andere bestellingen in de knel komen.

Als blijkt dat adressen onjuist zijn dan neemt de chauffeur de bestelling mee terug naar de bloemenwinkel en zal daar later worden geprobeerd contact op te nemen met de ontvanger.

Onze ervaring leert ook dat bellen tijdens de bezorging vele opmerkingen geeft zoals, “Ik ben er over 10 minuten” of "Kun je op een later moment terugkomen." Je zult begrijpen dat wachten totdat iemand wel thuis is of de bezorgroute aanpassen ook teveel vertraging geeft voor andere bestellingen waarbij de ontvanger wel thuis is.

Bij niet thuis of als er niet wordt opengedaan is de standaard procedure dat de chauffeur eerst bij een van de buren probeert de bestelling achter te laten. Lukt dit ook niet dan gaat de bestelling mee terug naar de bloemen winkel en wordt er een briefje voor de ontvanger achter gelaten. Op dit briefje staat het telefoonnummer van onze bloemist zodat de ontvanger rechtstreeks contact kan opnemen met de bloemist.


Kom je er niet helemaal uit of heb je een andere vraag voor ons?

Je kunt ons bereiken via:

  Email via wecare@flowers.nl
WhatsApp
  Telefoon+31 (0)85 2732330